Zmiana cen nowych sztabek oraz ilości ich rud

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
321
108
Witam ponownie! :)

W ostatniej propozycji o usprawnieniu gospodarki serwera pisałem, że nie ma sensu zmieniać ceny sztabek metali, tworzonych z nowych rud. Jednakże po dokładnym przetestowaniu i sprawdzeniu zarobków oraz czasu potrzebnego na tworzenie owych sztabek, zmieniłem zdanie.

Zajmowanie się tworzeniem i sprzedażą nowych sztabek jest po prostu nie opłacalne.
  • Jako pierwszy przykład weźmy Bluestone'a.
Jest to na pierwszy rzut oka ciekawy "metal". Obecnie możemy dostać 340zł za 1 sztabkę tego surowca. Wydaje się, że to dużo, prawda? Przecież takich sztabek można narobić sobie dużo, zwłaszcza, że na górze, gdzie znajduje się Omega jest prawdziwa wylęgarnia tych skałek. No, niestety nie do końca...

Zakładając, że ktoś ma w swoim ekwipunku 111 slotów (czyli mniej więcej ekwipunek składający się z Cargo Pants, Banker Shirt, Poncho / Sweater / Szalik i Alicepack), to taka osoba jest w stanie zabrać ze sobą 110 węgla na ową górę, gdzie znajdują się skałki.
Z takiej ilości węgla wyprodukuje się 11 sztabek Bluestone'a oraz zabierze ze sobą równo 100 scrapów, co na kopalni pozwoli wyprodukować kolejne 5 sztabek, co daje łącznie 16. Za 16 sztabek bluestone'a dostaniemy 16 * 340 = 5 440 Monet.

I choć może wszystko na pierwszy rzut oka wygląda tutaj pięknie, to niestety ogromną wadą jest tutaj czas potrzebny na wykonanie tego procesu. Opisane powyżej czynności mogą zająć nawet ponad 30 minut (gdy jako transport używa się helikoptera). Czyli można z tego wywnioskować, że w przeciągu godziny zarabia się w ten sposób 5440 * 2 = 10 880 Monet. A biorąc pod uwagę fakt, że na kopalni można zarobić podobną, a nawet większą sumę w tym samym czasie, gdzie wystarczy tylko kopać, będąc w jednej lokacji, łatwo stwierdzić, iż jest to po prostu mało opłacalne.
Bo jaki jest sens męczyć się produkcją nowych, fajnych skałek, skoro można przesiedzieć sobie ten sam czas na kopalni i zarobić więcej?

  • Drugim przykładem jest Aluminium
Jest to metal, który do produkcji wymaga 2x mniej węgla niż Bluestone, a cena za jedną sztabkę jest taka sama, jak owego metalu. Ale i tutaj problemem jest czas. Dodatkowo rudy aluminium zlokalizowane są w jeziorze, pod wodą, co utrudnia ich szukanie oraz mocno ogranicza prędkość naszego ruchu. Te czynniki sprawiają, że zapełnienie tak samo pojemnego ekwipunku węglem, jak w powyższym przykładzie, dotarcie do tych skał, wykopanie ich, przerobienie na sztabki, wzięcie dodatkowych scrapów, ponowne dotarcie na kopalnię, sprzedaż sztabek oraz dorobienie i sprzedaż tych z zebranych scrapów, może zajmować nawet ponad 45 minut.
Po całym tym procesie zarobimy 8840 Monet. W przeliczeniu, wychodzi około 11 787 Monet na godzinę, czyli niewiele więcej niż za Bluestone, a jest to o wiele trudniejsza i bardziej pracochłonna praca.

  • Inne metale
Niestety problem dotyka też innych metali. Chodzi tutaj o Pearlstone, Silver, Gold, Copper i Diamenty.
Jest ich po prostu za mało na mapie (poza miedzią).

Idealnym przykładem jest tu ruda diamentu, której ilość na mapie wynosi zaledwie dwa, a cena za jeden diament tylko 700 Monet. Ze złotem i srebrem również nie jest najlepiej. Jest ich więcej, ale wciąż jest to mniej niż 10 skałek na całej mapie, każdego rodzaju. Kopanie tych metali jest najprościej nieopłacalne.


Widzę tutaj dwa rozwiązania owych problemów.

  • Jako pierwsze rozwiązanie, proponowałbym zmianę cen wszystkich metali na podane poniżej.
1 Diamond -> 1500 zł - 2000 zł
1 Refined Aluminium -> 600 zł - 650 zł
1 Refined Bluestone -> 450 zł - 500 zł
1 Refined Copper -> 250 zł
1 Refined Gold -> 700 zł
1 Refined Pearlstone -> 400 zł
1 Refined Silver -> 600 zł

  • Drugim rozwiązaniem jest zwiększenie ilości rud pearlstone, złota, srebra i diamentów oraz wprowadzenie powyższych cen z tym, że ceny wymienionych w poprzednim zdaniu metali, byłyby niższe od tych podanych w pierwszym rozwiązaniu, ale wyższe od obecnych.
Dodatkowe diamenty powinny znajdować się wyłącznie na Deadzone, można je umieścić nieopodal Niemodlina lub w dziurach wokół drugiego miasta, bądź w skażonym jeziorze.

Dodatkowe złoto można również umieścić w okolicach Niemodlina (na wzgórzach, budynkach, itp.), bądź pod wodą, w okolicach platformy wiertniczej.

Dodatkowe Srebro rozmieścić można umieścić w wyżej opisanych lokacjach, bądź pod wodą, w okolicach platformy wiertniczej lub wokół wysp kokosowych i Hiki Tiki pod wodą.

Dodatkowy Pearlstone można umieścić pod wodą, wokół wysp kokosowych i Hiki Tiki.



Jestem pewny, że takie rozwiązania ustabilizowałyby zarabianie na nowych skałkach, gdyż mimo wszystko zarabianie na czymś teoretycznie lepszym od zwykłego metalu, powinno być bardziej opłacalne.

Na obecną chwilę jest ono po prostu nie opłacalne z powodu źle dobranych cen, trudności i czasu potrzebnego na wykonanie owych sztabek. Warto zaznaczyć, że wyprodukowanie filtrów potrzebnych do wydobycia srebra, złota i diamentów również kosztuje. Produkcja jednego filtru samemu to około 500zł, jeśli kupujemy chemikalia na taśmę. A więc nijak zwraca się zarobek z tych trzech surowców.

Proszę o rozpatrzenie tej propozycji i odpowiednie dobranie nowych cen oraz ilości nowych skałek.
Zapraszam również do dyskusji oraz wyrażanie waszych opinii na temat proponowanych tu zmian, a także ewentualne poprawki co do tych pomysłów.

Pozdrawiam,
Paweł Martinez ;)
 
Ostatnia edycja:

SonAmadik

Moderator Forum
Członek Załogi
Luty 22, 2016
816
1413
158
26
Oczywiście na tak, propozycja i problem świetnie rozpisany.

Szkoda że nowe zajęcie jest nieopłacalne, dlatego przydałoby się to zmienić.

Ps. nieopłacalne*
 
  • Lubię to!
Reactions: Ojciec Mateusz

Lee Everet

Stary wyjadacz
Czerwiec 26, 2017
540
546
158
Z takiego mądrego łba jak pański, nie mogła wyjść głupia propozycja!
Jak zwykle, popieram tą inicjatywę! Gospodarce trzeba dać zastrzyk gotówki, aby pieniądze mogły szybciej przez nią przepływać, polepszając stan materialny wielu ludzi!
 

Marcin Majkutas

Stary wyjadacz
Luty 3, 2018
375
101
78
18
Moim zdaniem Alphastar mógłby powiększyć nieco kopalnie i na niej też zarzucić wiecej kopera i nowych ród ;d
W głowie też miałem pomysł żeby dodać nową redke gdzie są same takie rudy oprócz złota i diamentów.
 

Zero Skila

Stary wyjadacz
Lipiec 15, 2017
1849
949
178
16
Kielce
www.youtube.com
Klan
[LWP] Ludowe Wojsko Polskie
Moim zdaniem Alphastar mógłby powiększyć nieco kopalnie i na niej też zarzucić wiecej kopera i nowych ród ;d
W głowie też miałem pomysł żeby dodać nową redke gdzie są same takie rudy oprócz złota i diamentów.
Alphastar tylko stworzył oryginalną wersję mapy która była użyta na 2 edycji (dla niektórych 3) całą resztę typu Zadobrze stworzył dzony :)
Nie przeczytałem nawet propozycji (xd), ale znając Martinezów na pewno jest dobra dlatego jestem na tak
 

SonAmadik

Moderator Forum
Członek Załogi
Luty 22, 2016
816
1413
158
26
Alphastar tylko stworzył oryginalną wersję mapy która była użyta na 2 edycji (dla niektórych 3) całą resztę typu Zadobrze stworzył dzony :)
Nie przeczytałem nawet propozycji (xd), ale znając Martinezów na pewno jest dobra dlatego jestem na tak

Obawiam się że się mylisz, jeżeli dobrze pamiętam Allphastar stworzył zadobrze, tak samo jak nowy szpital bez przejazdu obok niego itp.
Zmiany dzonego zaczęły się od kilku miesięcy, czyli przeniesienie szpitala, przeniesienie banku, zrobienie toru.

@refresh
 

Zero Skila

Stary wyjadacz
Lipiec 15, 2017
1849
949
178
16
Kielce
www.youtube.com
Klan
[LWP] Ludowe Wojsko Polskie
Obawiam się że się mylisz, jeżeli dobrze pamiętam Allphastar stworzył zadobrze, tak samo jak nowy szpital bez przejazdu obok niego itp.
Zmiany dzonego zaczęły się od kilku miesięcy, czyli przeniesienie szpitala, przeniesienie banku, zrobienie toru.

@refresh
aaaa, faktycznie zadobrze jeszcze alpha stworzył bo pamiętam jak mi pokazywał swoje arcydzieło na lotnisku zadobrze
Zmyliło mnie to że mówił, że już więcej map nie będzie tworzył
 

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
321
108
@refresh

Ostatnio dodano dużo skałek wokół Hiki Tiki i wysp kokosowych i nie jest to złe, ale zarobki w branży przetapiania i sprzedawania tych metali nadal wyglądają kiepsko... :confused:

Testowałem jeszcze zarabianie na tych metalach i np. jeśli weźmiemy pod lupę aluminium, to z ekwipunku liczącego 100 węgla, zarobiłem 8160 zł w przeciągu około 50 minut. Bluestone też nie wygląda najlepiej. Na tą samą ilość węgla zarabia się 4760 zł w nieco ponad 30 minut. Z Pearlstonem jest bardzo podobnie. Zaznaczam tu, że robiłem to najszybciej, jak się da.

Wiem i zdaję sobie sprawę, że gracze nie powinni zarabiać za dużo, bo zepsułoby to kompletni ekonomię, no ale kiedy trzeba lecieć po zebraniu węgla z kopalni na drugi koniec mapy, zużywając przy tym masę paliwa, bo bez pojazdu to już kompletnie nie ma sensu, kopiąc to wszystko (część metali pod wodą, co jest jeszcze bardziej uciążliwe i ciężkie) oraz jeszcze po tym wszystkim wrócić, znowu zużyć paliwo, żeby to sprzedać, to naprawdę kiepsko to wygląda na tle kopalni, w której nie trzeba nigdzie iść, bo ma się metal na miejscu oraz ciągle można go kopać, bo jest go pod dostatkiem.

Na kopalni da się spokojnie z Jackhammerem w przeciągu godziny, mając 100 slotów w ekwipunku zarobić ponad 10K, a dokładniej coś pomiędzy 12-14K.

Dlatego pytam się, dlaczego tak pracochłonna praca, jak wydobywanie i przetapianie nowych metali jest tak mało opłacalne? Pomysł jest świetny i jestem pewny, że wielu ludzi chętnie wykonywałoby tą pracę, no ale jaki jest sens jest wykonywania w chwili obecnej, gdy trzeba się dużo więcej napracować i jeszcze do tego zużyć masę paliwa (a czasami filtrów), a ostatecznie dostać dużo mniej pieniędzy? Według mnie żaden. :(
Sam chętnie pracowałbym w tej branży, no ale jaki jest w tym sens? Jest to męcząca praca, trzeba przy niej non-stop latać w tą i w drugą.


Uważam, że ta praca powinna zostać zorganizowana tak, aby była bardziej opłacalna od zwykłej kopalni, ale tylko wtedy, gdy ma się helikopter, bądź szybkie auto. Daje to wniosek, że obecne ceny skupu sztabek powinny zostać podniesione. To dało by idealny balans i zarobki o około 3-4K większe niżeli na kopalni, ale tylko wtedy, gdy posiadałoby się helikopter / szybki pojazd. Pomimo wzrostu cen, nowe metale i tak byłyby dużo mniej opłacalne niż kokain,a czy alkohole, a więc nie sądzę, żeby podwyższenie cen wpłynęło negatywnie na gospodarkę serwera. Moje nowe ostateczne propozycje tych cen są następujące:

1 Diamond -> 2000 zł
1 Refined Aluminium -> 600 zł
1 Refined Bluestone -> 600 zł
1 Refined Copper -> 250 zł
1 Refined Gold -> 700 zł
1 Refined Pearlstone -> 600 zł
1 Refined Silver -> 600 zł
@dzonyloker proszę o rozpatrzenie tej propozycji, gdyż szkoda, żeby tak ciekawa praca została zapomniana, bo w chwili obecnej każdy twierdzi, że nie ma ona sensu. Warto byłoby zbalansować ceny, tak aby zapłata była adekwatna do włożonej pracy i czasu, gdyż zwykły metal można sprzedać w każdej chwili, a sztabki trzeba dowieść i robi się je minimum 30 minut, jeśli ktoś wcześniej idzie robić je z ekwipunkiem pełnym węgla.

Z góry dziękuję. ;)
 
Ostatnia edycja: