RolePlay - propozycje rozwiązania obecnych problemów

Jak chcesz, aby wyglądały na nowej mapie deadzone i łowiectwo?

  • Chcę deadzone z zombiakami

    Głosy: 10 40,0%
  • Chcę deadzone bez zombiaków, ale za to mają być tam dealerzy (NPC)

    Głosy: 10 40,0%
  • Obojętne mi to (deadzone)

    Głosy: 3 12,0%
  • Łowiectwo ma powrócić na mapę

    Głosy: 7 28,0%
  • Nie chcę powrotu łowiectwa

    Głosy: 6 24,0%
  • Obojętne mi to (łowiectwo)

    Głosy: 6 24,0%
  • Ma pojawić się 1 kopalnia ze zwykłym metalem, a reszta innych rud ma być rozrzucona po całej mapie

    Głosy: 6 24,0%
  • Mają pojawić się 2 kopalnie - jedna ze zwykłym metalem, druga z wyłącznie nowymi rudami

    Głosy: 15 60,0%
  • Obojętne mi to (kopalnie)

    Głosy: 0 0,0%

  • Ilość głosów
    25

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
323
108
Witam w drugiej części rozważań odnośnie problemów serwera RolePlay! :cool:
W tej części pragnę przestawić propozycje rozwiązanie problemów przedstawionych w tym temacie:

RolePlay - analiza obecnych problemów

Nie przedłużając, zaczynajmy! ;)


  • Zmiana ekonomii
Jest to ostatnio głośno komentowany temat i słusznie. Obecnie serwer cierpi z powodu źle działającej ekonomii, która została zapoczątkowana na 3 edycji i trwa do teraz. Ta zmiana miała być rewolucja, a okazała się poniekąd niewypałem. Obecne ceny są zbyt wysokie, aby czerpać radość i zabawę z gry. Nie chodzi tutaj o to, aby przywrócić dokładnie stare ceny, ale przedyskutować ich zbalansowanie, bo obecne są zdecydowanie za wysokie. To zostawiam już wam do dyskusji, chociaż osobiście, jako punkt odniesienia proponowałbym ceny, gdy normalne bronie (długie) kosztowały od 15K do 25K.

  • Auta
Ileż to dziś mamy do wyboru aut do kupienia ze sklepu serwera. Jest to całkiem ładnie prezentująca się i długa lista. Ale powiedzmy sobie szczerze – ile z tych aut jest tak naprawdę kupowanych? Bo na pewno nie tyle ile jest w cenniku. Może warto było zastanowić się nad usunięciem części (możliwe, że nawet sporej) aut, którymi po prostu nikt nie jeździ? Odciążyłoby to przy okazji serwer ze zbędnych megabajtów, co wielu byłoby na rękę.

Dobrze jest też podyskutować o stosunku cen aut do ich prędkości. Wiadomo, że zostało już dawno temu ustalone, że płaci się nie za szybkość, a za wygląd, ale jaki w tym sens? Zajmowanie kolejnych megabajtów serwera autami za 700K, których i tak nikt nie kupi, bo nie byłoby sensu tracić tyle kasy, gdyby ktoś je zniszczył, bądź ukradł? Bo niestety, ale na chwilę obecną tak to wygląda. Trzeba zjechać z obecnych cen. Niestety, ale podwyższanie, o którym myśleliśmy, że jest dobre, jest w skutkach o wiele gorsze, niż niższe ceny.

Poza tym dobrym krokiem byłoby podniesienie prędkości najdroższych aut do około 140-150km/h, więcej nie ma sensu. Byłaby to idealna równowaga ceny, do prędkości, która na pewno zadowoliłaby większość graczy, którzy lubią szybkie pojazdy (oczywiście mowa jest tu tylko o takich 4-5 autach, reszta niech będzie stosunkowa wolniejsza).

  • Narkotyki
Dobrze byłoby również przemyśleć zmianę cen części narkotyków. Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby dało się zmniejszyć ich czas rośnięcia do np. 15-20 minut lub ostatecznie 20-30 minut. Dlaczego chyba nie muszę dokładnie tłumaczyć – zwiększenie czasu rośnięcia = więcej sadzenie, bo co robić w wolnym czasie? Chyba nie zostawić narkotyki na dworze = Większe lagi = Zakazanie sadzenia na dworze = Sadzenie w ¾ domów na serwerze, w tym z czasem w miastach = Duże lagi i ścinki w miastach = 30-40 fps nawet na bardzo wydajnych komputerach.

Więcej chyba nie trzeba nic dopowiadać. Mam nadzieję, że taka zmiana czasu rośnięcia jest możliwa, a jeśli jest zablokowana przez dany mod, no to… trochę lipa… . Mimo wszystko trzeba wymyślić jakieś sensowne rozwiązanie problemu, gdyby taka sytuacja wystąpiła.

  • Zielone strefy
O ile były one dobrym pomysłem w miastach, to w miejscach pracy nie do końca. Można powiedzieć, że są, jak demokracja – nie są idealne, ale nikt nic lepszego nie wymyślił, do teraz… . Dlatego proponuję, aby usunąć je z miejsc pracy i wprowadzić na ich miejsce coś, co opiszę w następnym punkcie.

  • Godziny policyjne
Jak miałyby działać? Jest to bardzo proste, już tłumaczę. W ustalonych godzinach nie można byłoby napadać i tutaj są 2 opcje:

  • Zabronić napadania w godzinach policyjnych tylko w miejscach pracy.
  • Całkowicie zabronić napadania w godzinach policyjnych na całej mapie.
Takie godziny mogłyby np. zaczynać się przed południem, a kończyć popołudniu, kiedy na serwerze pojawia się większość graczy i policja.

  • Realne zasady zachowania podczas napadów
Chodzi tutaj o to, żeby przyjąć poniższą zasadę:

  1. Gdy napadanych jest mniej niż napadających, muszą się oni bezzwłocznie poddać.
  2. Gdy napadanych i napadających jest po równo, mogą się oni próbować bronić, jeśli chcą.
  3. Gdy napadanych jest więcej niż napadających, mogę oni spokojnie się bronić, jeśli chcą.
Oczywiście wyjątkami mogłoby być sytuacje, gdy broń napadanego byłaby dużo lepsza od broni napadających (np. napadany ma zubeknakova, a napadający tylko pistolety) oraz gdy podczas napadu zaobserwuje się, że napadający są po prostu nieudolni. Ale jest to kwestia sporna do głębszego omówienia.

Myślę, że taka zasada dużo by sprostowała, jeśli chodzi o napadanie.

Dodatkowo byłbym za wprowadzeniem możliwości „próby likwidacji szkodliwego dla mafii osobnika”. Polegałoby to na tym, że jeśli dana mafia (która musiałaby być wcześniej oficjalnie założona, ale o tym za chwilę w kolejnym podpunkcie), miałaby coś do danej osoby, która im szkodzi, czy to finansowa, czy rozpowiada innym graczom, czy policji niewygodne dla nich informacje, mogą obrać sobie na cel i porwać takiego osobnika, aby spróbować go zabić (oczywiście za każdym razem byłoby to nieudane, gdyż nie chcemy robić CK). Porwanie takiej osoby byłoby dozwolone na zielonej strefie, nawet z jej własnego domu. Warunkami byłby mocno umotywowany powód oraz wywiezienie takie osoby, czy to do siedziby mafii, czy na odludzie, odczytanie wyroku oraz nagranie go, w razie niejasności, po czym takową osobę można byłoby „zlikwidować”. Dało by to możliwość nowej działalności zarobkowej.

  • Organizacje przestępcze
Pomysł zakłada, że aby mafia mogła istnieć, musi być ona zarejestrowana na forum, w specjalnym podaniu, którego wymogi należało by ustalić. Wraz z wprowadzeniem tego, konieczne byłoby zabronienie napadania osobom, które nie należą do takowych organizacji, ale żeby gracze, którzy nie mają sporych grup i pieniędzy na założenie i prowadzenie takowych organizacji oraz rywalizowanie z innymi mafiami, mogliby być zatrudniani przez powstałe już organizacje i pracować dla nich, za zapłaty ustalane przez nich. Wtedy taka osoba musiałaby mieć, jakiś dowód, aby udowodnić w razie niejasności, że pracuje i napada z polecania mafii.

  • Banowanie
Kolejną rzeczą jest permanentne banowanie graczy. W ten sposób „zabito” sporą część mafii, które mimo, że były wkurzające, to jednak wnosiły dużo akcji do RP i to oni napędzali całą ekonomię na serwerze i pilnowali, żeby nikt nie był za bogaty i żeby się nie nudził.

Gdy nie mieli co robić, zaczęli się wygłupiać, a z racji, że mieli nie mało monet, to ich wygłupy byłe całkiem spore, a więc dostawali perm bany, jeden po drugim, mafia po mafii. Ale czy było i czy jest to słuszne?

Permanentne banowanie powinno mieć miejsce, gdy jakiś gracz naprawdę uniemożliwia grę na serwerze np. po przez hackowanie, albo ciągłe zabijanie nawet na zielonych strefach bez jakiejkolwiek interakcji (gdzie nawet uważam, że za pierwszym razem powinno być to kara od 1 miesiąca do 3 miesięcy bana, ewentualnie pół roku).

Po tak długim okresie każdy raczej zdążyłby przemyśleć, to co zrobił. Bo dlaczego ktoś kto źle odegrał akcję RP, albo nie odegrał jej wcale, bądź zabijał bez interakcji, bo był np. wkurzony czymś, a normalnie by tego nie zrobił, ma od razu dostawać perm bana? Proponuję bardzo dokładne rozważenie tej propozycji zmiany przez administrację i policję.

EDIT - I oczywiście dążę tutaj do tego, że jeśli powstanie kiedyś nowa edycja, oparta właśnie o te zmiany, to wręcz żądam, aby została dana zbanowanym graczom (mam tu na myśli tą bardziej "łagodną" część graczy, którzy nie odwalili ogromnej maniany) możliwość uzyskania UB, ale tylko wtedy, gdy napiszą porządną prośbę i gracze w większości będą za odbanowaniem.

Warto byłoby również przemyśleć opcję dania możliwości chociażby kupna UB dla tych, dla których spora większość graczy chce UB, a według administracji, bądź policji nie powinni oni otrzymać takowej opcji, czy z to z powodów osobistych, czy ogólnych.

  • Nowa mapa
Chyba nie trzeba nikomu, że obecna mapa, chociaż jest nadal dobre, jest już monotonna i przestarzała, jak na czas, jaki już gości z nami na serwerze. Proponowałbym, albo znalezienie nowej mapy i lekkie przerobienie jej, tak aby była dostosowana pod warunki naszego RP, albo wykonać własną. I właśnie tutaj zapewne leży pies pogrzebany, bo kto ją wykona… cóż zapewne nikomu się nie będzie chciało, ale… myślę, że mógłbym sam za niedługo spróbować swoich sił w ogarnięciu edytora i zrobienia takowej mapy, gdyż pomysł na nią, co gdzie i jak ma być rozlokowane już mam, a w końcu to tylko ogarnięcie edytora i czysta kreatywność :p. Trzeba spróbować to wykonać. Mimo wszystko, jeśli znalazła by się osoba, która chciałaby przyczynić się do ulepszenia serwera i zapoczątkowania lepszych zmian, to niech spróbuje ona wykonać projekt takiej mapy. W końcu każda pomoc mile jest widziana! :D

  • Nowy Regulamin
Dodatkowo chciałbym zaproponować, aby poważnie rozpatrzono propozycję nowego regulaminu, który został przedstawiony przez Knykcia:
Propozycja nowego regulamin by Knykciu


No i cóż…

Po tak oto tym bardzo długim i wyczerpującym wywodzie i rozważaniach oraz propozycjach, mam nadzieję, że przekonałem (o ile nie uśpiłem, albo co gorsza nie zabiłem nikogo z powodu takiej ilości czytania w tak gorące dni :rolleyes:) większość z was o konieczności dokonania zmian na naszym serwerze.

Zmiany są potrzebne. Chyba każdy z nas chciałby w końcu, na nowo poczuć zupełną świeżość na serwerze i odkrywać wszystko od zera oraz na nowo bawić się grą i spędzaniem czasu tutaj. ;)

Mam wielką nadzieję, że popieracie te zmiany oraz jeśli macie jeszcze jakieś własne propozycje, co można byłoby do nich dodać/zmienić/usunąć, śmiało piszcie! :D

A teraz zapraszam was do ogromnej i żywej, wręcz palącej dyskusji, niczym obecna temperatura na dworze, na temat przyszłych zmian na naszym serwerze RolePlay! :cool:


Tyle ode mnie! Pozdrawiam!
Trzymajcie się ciepło… a może lepiej zimno?...
A z resztą… po prostu na razie! ;)
 
Ostatnia edycja:

Dynia

Stary wyjadacz
Czerwiec 29, 2018
196
61
63
28
Poland
W koncu ktos cos sensownego napisal bo rozpierdala mnie jak widze jakiegos Mejdiego ktory pisze ze jak jest ludzia za latwo to na nastepnej edycji bedzie wszystko drozsze.
Mejdiego nie powinno być na serverze, co więcej powiem każdy policjant powienien dostawać się do policji na okres próbny, zgłosić na policjanta mógłby sie każdy, a o jego zatwierdzeniu decydowali by gracze servera a nie Mejdi, który bierze tych co chce bo tak i gra potem wyglada jak wygląda, ze sie kurwa odniechcewa wszystkiego.
 

Seneka

Stary wyjadacz
Lipiec 11, 2018
276
85
63
19
Poland
Witam w drugiej części rozważań odnośnie problemów serwera RolePlay! :cool:
W tej części pragnę przestawić propozycje rozwiązanie problemów przedstawionych w tym temacie:

RolePlay - analiza obecnych problemów

Nie przedłużając, zaczynajmy! ;)


  • Zmiana ekonomii
Jest to ostatnio głośno komentowany temat i słusznie. Obecnie serwer cierpi z powodu źle działającej ekonomii, która została zapoczątkowana na 3 edycji i trwa do teraz. Ta zmiana miała być rewolucja, a okazała się poniekąd niewypałem. Obecne ceny są zbyt wysokie, aby czerpać radość i zabawę z gry. Nie chodzi tutaj o to, aby przywrócić dokładnie stare ceny, ale przedyskutować ich zbalansowanie, bo obecne są zdecydowanie za wysokie. To zostawiam już wam do dyskusji, chociaż osobiście, jako punkt odniesienia proponowałbym ceny, gdy normalne bronie (długie) kosztowały od 15K do 25K.

  • Auta
Ileż to dziś mamy do wyboru aut do kupienia ze sklepu serwera. Jest to całkiem ładnie prezentująca się i długa lista. Ale powiedzmy sobie szczerze – ile z tych aut jest tak naprawdę kupowanych? Bo na pewno nie tyle ile jest w cenniku. Może warto było zastanowić się nad usunięciem części (możliwe, że nawet sporej) aut, którymi po prostu nikt nie jeździ? Odciążyłoby to przy okazji serwer ze zbędnych megabajtów, co wielu byłoby na rękę.

Dobrze jest też podyskutować o stosunku cen aut do ich prędkości. Wiadomo, że zostało już dawno temu ustalone, że płaci się nie za szybkość, a za wygląd, ale jaki w tym sens? Zajmowanie kolejnych megabajtów serwera autami za 700K, których i tak nikt nie kupi, bo nie byłoby sensu tracić tyle kasy, gdyby ktoś je zniszczył, bądź ukradł? Bo niestety, ale na chwilę obecną tak to wygląda. Trzeba zjechać z obecnych cen. Niestety, ale podwyższanie, o którym myśleliśmy, że jest dobre, jest w skutkach o wiele gorsze, niż niższe ceny.

Poza tym dobrym krokiem byłoby podniesienie prędkości najdroższych aut do około 140-150km/h, więcej nie ma sensu. Byłaby to idealna równowaga ceny, do prędkości, która na pewno zadowoliłaby większość graczy, którzy lubią szybkie pojazdy (oczywiście mowa jest tu tylko o takich 4-5 autach, reszta niech będzie stosunkowa wolniejsza).

  • Narkotyki
Dobrze byłoby również przemyśleć zmianę cen części narkotyków. Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby dało się zmniejszyć ich czas rośnięcia do np. 15-20 minut lub ostatecznie 20-30 minut. Dlaczego chyba nie muszę dokładnie tłumaczyć – zwiększenie czasu rośnięcia = więcej sadzenie, bo co robić w wolnym czasie? Chyba nie zostawić narkotyki na dworze = Większe lagi = Zakazanie sadzenia na dworze = Sadzenie w ¾ domów na serwerze, w tym z czasem w miastach = Duże lagi i ścinki w miastach = 30-40 fps nawet na bardzo wydajnych komputerach.

Więcej chyba nie trzeba nic dopowiadać. Mam nadzieję, że taka zmiana czasu rośnięcia jest możliwa, a jeśli jest zablokowana przez dany mod, no to… trochę lipa… . Mimo wszystko trzeba wymyślić jakieś sensowne rozwiązanie problemu, gdyby taka sytuacja wystąpiła.

  • Zielone strefy
O ile były one dobrym pomysłem w miastach, to w miejscach pracy nie do końca. Można powiedzieć, że są, jak demokracja – nie są idealne, ale nikt nic lepszego nie wymyślił, do teraz… . Dlatego proponuję, aby usunąć je z miejsc pracy i wprowadzić na ich miejsce coś, co opiszę w następnym punkcie.

  • Godziny policyjne
Jak miałyby działać? Jest to bardzo proste, już tłumaczę. W ustalonych godzinach nie można byłoby napadać i tutaj są 2 opcje:

  • Zabronić napadania w godzinach policyjnych tylko w miejscach pracy.
  • Całkowicie zabronić napadania w godzinach policyjnych na całej mapie.
Takie godziny mogłyby np. zaczynać się przed południem, a kończyć popołudniu, kiedy na serwerze pojawia się większość graczy i policja.

  • Realne zasady zachowania podczas napadów
Chodzi tutaj o to, żeby przyjąć poniższą zasadę:

  1. Gdy napadanych jest mniej niż napadających, muszą się oni bezzwłocznie poddać.
  2. Gdy napadanych i napadających jest po równo, mogą się oni próbować bronić, jeśli chcą.
  3. Gdy napadanych jest więcej niż napadających, mogę oni spokojnie się bronić, jeśli chcą.
Myślę, że taka zasada dużo by sprostowała, jeśli chodzi o napadanie.

Dodatkowo byłbym za wprowadzeniem możliwości „próby likwidacji szkodliwego dla mafii osobnika”. Polegałoby to na tym, że jeśli dana mafia (która musiałaby być wcześniej oficjalnie założona, ale o tym za chwilę w kolejnym podpunkcie), miałaby coś do danej osoby, która im szkodzi, czy to finansowa, czy rozpowiada innym graczom, czy policji niewygodne dla nich informacje, mogą obrać sobie na cel i porwać takiego osobnika, aby spróbować go zabić (oczywiście za każdym razem byłoby to nieudane, gdyż nie chcemy robić CK). Porwanie takiej osoby byłoby dozwolone na zielonej strefie, nawet z jej własnego domu. Warunkami byłby mocno umotywowany powód oraz wywiezienie takie osoby, czy to do siedziby mafii, czy na odludzie, odczytanie wyroku oraz nagranie go, w razie niejasności, po czym takową osobę można byłoby „zlikwidować”. Dało by to możliwość nowej działalności zarobkowej.

  • Organizacje przestępcze
Pomysł zakłada, że aby mafia mogła istnieć, musi być ona zarejestrowana na forum, w specjalnym podaniu, którego wymogi należało by ustalić. Wraz z wprowadzeniem tego, konieczne byłoby zabronienie napadania osobom, które nie należą do takowych organizacji, ale żeby gracze, którzy nie mają sporych grup i pieniędzy na założenie i prowadzenie takowych organizacji oraz rywalizowanie z innymi mafiami, mogliby być zatrudniani przez powstałe już organizacje i pracować dla nich, za zapłaty ustalane przez nich. Wtedy taka osoba musiałaby mieć, jakiś dowód, aby udowodnić w razie niejasności, że pracuje i napada z polecania mafii.

  • Banowanie
Kolejną rzeczą jest permanentne banowanie graczy. W ten sposób „zabito” sporą część mafii, które mimo, że były wkurzające, to jednak wnosiły dużo akcji do RP i to oni napędzali całą ekonomię na serwerze i pilnowali, żeby nikt nie był za bogaty i żeby się nie nudził.

Gdy nie mieli co robić, zaczęli się wygłupiać, a z racji, że mieli nie mało monet, to ich wygłupy byłe całkiem spore, a więc dostawali perm bany, jeden po drugim, mafia po mafii. Ale czy było i czy jest to słuszne?

Permanentne banowanie powinno mieć miejsce, gdy jakiś gracz naprawdę uniemożliwia grę na serwerze np. po przez hackowanie, albo ciągłe zabijanie nawet na zielonych strefach bez jakiejkolwiek interakcji (gdzie nawet uważam, że za pierwszym razem powinno być to kara od 1 miesiąca do 3 miesięcy bana, ewentualnie pół roku).

Po tak długim okresie każdy raczej zdążyłby przemyśleć, to co zrobił. Bo dlaczego ktoś kto źle odegrał akcję RP, albo nie odegrał jej wcale, bądź zabijał bez interakcji, bo był np. wkurzony czymś, a normalnie by tego nie zrobił, ma od razu dostawać perm bana? Proponuję bardzo dokładne rozważenie tej propozycji zmiany przez administrację i policję.

I oczywiście dążę tutaj do tego, że jeśli powstanie kiedyś nowa edycja, oparta właśnie o te zmiany, to wręcz żądam, aby została ona wprowadzona wraz z masowym odbanowaniem wszystkich graczy na RP. Każdy zasługuje na drugą szansę. Zacznijmy od początku z nowymi zasadami, zapomnijmy o tym co było wcześniej. Nie każdy otrzyma czystą kartę, bo taka zmiana wymaga wręcz dania każdemu drugiej szansy (nawet jeśli ta druga szansa nie jest już drugą - nowe, lepsze zasady i porządek może naprawdę zmienić zachowanie ludzi).

  • Nowa mapa
Chyba nie trzeba nikomu, że obecna mapa, chociaż jest nadal dobre, jest już monotonna i przestarzała, jak na czas, jaki już gości z nami na serwerze. Proponowałbym, albo znalezienie nowej mapy i lekkie przerobienie jej, tak aby była dostosowana pod warunki naszego RP, albo wykonać własną. I właśnie tutaj zapewne leży pies pogrzebany, bo kto ją wykona… cóż zapewne nikomu się nie będzie chciało, ale… myślę, że mógłbym sam za niedługo spróbować swoich sił w ogarnięciu edytora i zrobienia takowej mapy, gdyż pomysł na nią, co gdzie i jak ma być rozlokowane już mam, a w końcu to tylko ogarnięcie edytora i czysta kreatywność :p. Trzeba spróbować to wykonać. Mimo wszystko, jeśli znalazła by się osoba, która chciałaby przyczynić się do ulepszenia serwera i zapoczątkowania lepszych zmian, to niech spróbuje ona wykonać projekt takiej mapy. W końcu każda pomoc mile jest widziana! :D


No i cóż…

Po tak oto tym bardzo długim i wyczerpującym wywodzie i rozważaniach oraz propozycjach, mam nadzieję, że przekonałem (o ile nie uśpiłem, albo co gorsza nie zabiłem nikogo z powodu takiej ilości czytania w tak gorące dni :rolleyes:) większość z was o konieczności dokonania zmian na naszym serwerze.

Zmiany są potrzebne. Chyba każdy z nas chciałby w końcu, na nowo poczuć zupełną świeżość na serwerze i odkrywać wszystko od zera oraz na nowo bawić się grą i spędzaniem czasu tutaj. ;)

Mam wielką nadzieję, że popieracie te zmiany oraz jeśli macie jeszcze jakieś własne propozycje, co można byłoby do nich dodać/zmienić/usunąć, śmiało piszcie! :D

A teraz zapraszam was do ogromnej i żywej, wręcz palącej dyskusji, niczym obecna temperatura na dworze, na temat przyszłych zmian na naszym serwerze RolePlay! :cool:


Tyle ode mnie! Pozdrawiam!
Trzymajcie się ciepło… a może lepiej zimno?...
A z resztą… po prostu na razie! ;)
Wszystko jak zwykle pięknie i mądrze napisane ale mam jedną uwagę dotyczącą punktu o napadaniu. Jeżeli dwóch napadantów napada jednego człowieka a ma on pewność ,że ci napadanci nie potrafią obsługiwać broni to powinien mieć on możliwość obrony. Taka sama sytuacja w przewadze broni automatycznej nad krótką. Wtedy nie dojdzie do sytuacji w której dwóch typa z coltami haltuje mafioze z ak i nie może on się obronić ze względu na zasadę rp. Wielki szacunek dla Ciebie że starasz się o ten serwer jak żaden z innych graczy.
 
  • Lubię to!
Reactions: Barti_PL i Kreator

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
323
108
Wszystko jak zwykle pięknie i mądrze napisane ale mam jedną uwagę dotyczącą punktu o napadaniu. Jeżeli dwóch napadantów napada jednego człowieka a ma on pewność ,że ci napadanci nie potrafią obsługiwać broni to powinien mieć on możliwość obrony. Taka sama sytuacja w przewadze broni automatycznej nad krótką. Wtedy nie dojdzie do sytuacji w której dwóch typa z coltami haltuje mafioze z ak i nie może on się obronić ze względu na zasadę rp. Wielki szacunek dla Ciebie że starasz się o ten serwer jak żaden z innych graczy.
Prawda, zapomniałem to uwzględnić, chociaż miałem to na myśli. Jeśli wiadome jest, że ktoś ma lepszą broń i da radę sam pokonać napastników, jak najbardziej powinien mieć prawo próbować, to samo tyczy się, gdy napadający są po prostu nieudolni. ;)
Już to dopisałem do propozycji. :D
 

Haes

Stary wyjadacz
Lipiec 2, 2018
566
400
128
Prawda, zapomniałem to uwzględnić, chociaż miałem to na myśli. Jeśli wiadome jest, że ktoś ma lepszą broń i da radę sam pokonać napastników, jak najbardziej powinien mieć prawo próbować, to samo tyczy się, gdy napadający są po prostu nieudolni. ;)
To wsumie to jest niepotrzebne, bo zawsze ktoś będzie się tłumaczył że napadający są nieudolni :p
 

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
323
108
To wsumie to jest niepotrzebne, bo zawsze ktoś będzie się tłumaczył że napadający są nieudolni :p
Dlatego powinno się nagrywać na serwerze, bo naprawdę pomyślmy. Załóżmy, że napadający to jakieś kompletne bambole zatrudnione u mafii (chociaż wątpię, żeby to się stało, gdyby byli oni rekrutowani przez mafie, w końcu ci dbaliby o to kogo zatrudniają, a sami gracze nie mogliby napadać według moich propozycji). No, ale cóż, ten punkt jest dyskusyjny, jak widać. Trudno powiedzieć, czy jest słuszny, czy też nie, to wyjdzie w praniu, po dyskusjach, wtedy się zdecyduje czy to wprowadzać, czy też nie. :p
 

WildWolf

Stary wyjadacz
Legenda
Listopad 7, 2017
1347
422
158
  • Zmiana ekonomii
Jest to ostatnio głośno komentowany temat i słusznie. Obecnie serwer cierpi z powodu źle działającej ekonomii, która została zapoczątkowana na 3 edycji i trwa do teraz. Ta zmiana miała być rewolucja, a okazała się poniekąd niewypałem. Obecne ceny są zbyt wysokie, aby czerpać radość i zabawę z gry. Nie chodzi tutaj o to, aby przywrócić dokładnie stare ceny, ale przedyskutować ich zbalansowanie, bo obecne są zdecydowanie za wysokie. To zostawiam już wam do dyskusji, chociaż osobiście, jako punkt odniesienia proponowałbym ceny, gdy normalne bronie (długie) kosztowały od 15K do 25K.
ceny broni dlugiej od 15k do 25k w tym momencie byly by za op bo da sie zarobic z 500k na dzien na spokojnie
 
  • Lubię to!
Reactions: mejdi

Knykciu197

Stary wyjadacz
Wrzesień 27, 2017
2020
1629
218
17
Kluczbork
Wg mnie faktem jest to że tania broń jest dobra bo ma do niej dostęp każdy co prowadzi do tego że każdy może się też bronić a jak wiemy po filmikach policja nie zawsze jest skuteczna. Przywodzi mi się na myśl 1 edycja którą wspominam najlepiej. Ceny broni tanie ceny samochodów do 50k a dało się zarabiać 30k na godzinke nie lagowano mapy narkotykami tylko bawełną ale problem naprawił się kiedy wprowadzono ograniczenie plotow i możliwość kupowania clothow. Więc wg mnie to co było kiedys czyli weed rosnący 10 min i stosunkowo tania broń była super jak kojarzę to było 18k za nighta dodatki troszkę tańsze niż teraz no i mapa niby mniejszą ale bardziej gęsto zabudowana na dodatek aktualnie ciężko zacząć grać na RP przez te ceny kiedyś deed był za 10k i to też było fajne bo przyspieszało rozgrywkę bo wg mnie najnudniejsza część to właśnie ten początek. Wiadomo również że kiedyś policja była dużo skuteczniejsza, ale tutaj z tym pomysłem mafii itd myślę że znaleźli by się tacy którzy potrafili zapanować nad serverem tak jak radmej to zrobił na pierwszej edycji.
Podwójny post automatycznie scalony:

ceny broni dlugiej od 15k do 25k w tym momencie byly by za op bo da sie zarobic z 500k na dzien na spokojnie
Bądź świadom tego że kiedyś się nie sądziło 15h dziennie tylko zarabiasz sobie godzinkę max 2 a potem 8 godzin się bawisz i to w napady i to jakieś akcje pogadasz coś komuś dasz itd. Nikt też tak nie tryhardowal o te itemki tylko się bawił. Więc to co jest teraz to nie jest RP tylko grind z elementami pvp i namiastką RP . A kiedyś można się było strzelać cały czas tylko wkoncu to się nudziło więc sie odkrywało możliwości tego RP.
 

Beagle

Stary wyjadacz
Październik 16, 2017
357
151
78
  • Organizacje przestępcze
Pomysł zakłada, że aby mafia mogła istnieć, musi być ona zarejestrowana na forum, w specjalnym podaniu, którego wymogi należało by ustalić. Wraz z wprowadzeniem tego, konieczne byłoby zabronienie napadania osobom, które nie należą do takowych organizacji, ale żeby gracze, którzy nie mają sporych grup i pieniędzy na założenie i prowadzenie takowych organizacji oraz rywalizowanie z innymi mafiami, mogliby być zatrudniani przez powstałe już organizacje i pracować dla nich, za zapłaty ustalane przez nich. Wtedy taka osoba musiałaby mieć, jakiś dowód, aby udowodnić w razie niejasności, że pracuje i napada z polecania mafii.
Głupota, w takim razie każdy chciałby się zarejestrować, bo nikt nie będzie cały czas grał jako zwykły cywil. Nawet tacy mają ochotę na kogoś napaść, a jak mają za to jeszcze bana wyłapać to takie XD. To z zatrudnianiem, to każdy mógłby powiedzieć (przy ewentualnym złapaniu przez administracje) że dla kogoś pracuje i albo mu napisać na steam żeby potwierdził i za to coś dostanie, albo po prostu on by sam z siebie by go nie wydał. Po prostu nie dałoby się tego jakoś sensownie sprawdzać, i tylko by dawało ograniczenia dla gracza, a po co? Dlatego imo to jest głupota totalna, i nie powinien ten punkt mieć miejsca.
  • Zmiana ekonomii
Jest to ostatnio głośno komentowany temat i słusznie. Obecnie serwer cierpi z powodu źle działającej ekonomii, która została zapoczątkowana na 3 edycji i trwa do teraz. Ta zmiana miała być rewolucja, a okazała się poniekąd niewypałem. Obecne ceny są zbyt wysokie, aby czerpać radość i zabawę z gry. Nie chodzi tutaj o to, aby przywrócić dokładnie stare ceny, ale przedyskutować ich zbalansowanie, bo obecne są zdecydowanie za wysokie. To zostawiam już wam do dyskusji, chociaż osobiście, jako punkt odniesienia proponowałbym ceny, gdy normalne bronie (długie) kosztowały od 15K do 25K.
Ja bym wgl wywalił narkotyki, albo chociaz alko, bo to nie jest zbyt ciekawe do grania, że jak chcesz zarobić to musisz co chwile sadzić te rzeczy i czekać i sprzedawać itd. Albo chociaż tak to znerfić żeby to była tylko taka praca poboczna, do takiego małego zarobku na jakieś tam drobne wydatki.
  • Narkotyki
Dobrze byłoby również przemyśleć zmianę cen części narkotyków. Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby dało się zmniejszyć ich czas rośnięcia do np. 15-20 minut lub ostatecznie 20-30 minut. Dlaczego chyba nie muszę dokładnie tłumaczyć – zwiększenie czasu rośnięcia = więcej sadzenie, bo co robić w wolnym czasie? Chyba nie zostawić narkotyki na dworze = Większe lagi = Zakazanie sadzenia na dworze = Sadzenie w ¾ domów na serwerze, w tym z czasem w miastach = Duże lagi i ścinki w miastach = 30-40 fps nawet na bardzo wydajnych komputerach.

Więcej chyba nie trzeba nic dopowiadać. Mam nadzieję, że taka zmiana czasu rośnięcia jest możliwa, a jeśli jest zablokowana przez dany mod, no to… trochę lipa… . Mimo wszystko trzeba wymyślić jakieś sensowne rozwiązanie problemu, gdyby taka sytuacja wystąpiła.
Już napisałem wyżej jak to wyglądać powinno, czasu według mnie nie powinno się zmieniać.
Poza tym dobrym krokiem byłoby podniesienie prędkości najdroższych aut do około 140-150km/h, więcej nie ma sensu. Byłaby to idealna równowaga ceny, do prędkości, która na pewno zadowoliłaby większość graczy, którzy lubią szybkie pojazdy (oczywiście mowa jest tu tylko o takich 4-5 autach, reszta niech będzie stosunkowa wolniejsza).
Stanowczo na nie, druga edycja już pokazała że auta nie mogą być aż tak szybkie.
  • Zielone strefy
O ile były one dobrym pomysłem w miastach, to w miejscach pracy nie do końca. Można powiedzieć, że są, jak demokracja – nie są idealne, ale nikt nic lepszego nie wymyślił, do teraz… . Dlatego proponuję, aby usunąć je z miejsc pracy i wprowadzić na ich miejsce coś, co opiszę w następnym punkcie.
Też na nie. Zielone strefy były od prawie początków. To by tylko zniechęcało nowych graczy do grania, jakby ktoś co chwile podjeżdżał na drwala i trzepał bambików.
  • Godziny policyjne
Jak miałyby działać? Jest to bardzo proste, już tłumaczę. W ustalonych godzinach nie można byłoby napadać i tutaj są 2 opcje:

  • Zabronić napadania w godzinach policyjnych tylko w miejscach pracy.
  • Całkowicie zabronić napadania w godzinach policyjnych na całej mapie.
Takie godziny mogłyby np. zaczynać się przed południem, a kończyć popołudniu, kiedy na serwerze pojawia się większość graczy i policja.
Głupota totalna.
  • Realne zasady zachowania podczas napadów
Chodzi tutaj o to, żeby przyjąć poniższą zasadę:

  1. Gdy napadanych jest mniej niż napadających, muszą się oni bezzwłocznie poddać.
  2. Gdy napadanych i napadających jest po równo, mogą się oni próbować bronić, jeśli chcą.
  3. Gdy napadanych jest więcej niż napadających, mogę oni spokojnie się bronić, jeśli chcą.
Oczywiście wyjątkami byłyby sytuacje, gdy broń napadanego byłaby dużo lepsza od broni napadających (np. napadany ma zubeknakova, a napadający tylko pistolety) oraz gdy podczas napadu zaobserwuje się, że napadający są po prostu nieudolni.
Też na nie, po co ograniczać aż tak graczy? Tzn, wiadomo że to byłoby realniejsze itd. ale to nie jest jakiś hard rp, a przede wszystkim to to jest unturned. Po co aż tak ograniczać graczy?
Jak dla mnie na nową edycje każdy powinien dostać ub. Może zbyt hardckorowe rozwiązanie, ale wróciłoby trochę barwnych postaci typu Ciuby itd. Ewentualnie na miejscu administracji, od nowej edycji byłbym łaskawszy po prostu do ogłoszeń typu "prosze o ub", co nie pozwoliłoby wrócić na serwer multikonta graczy. Chociaż to i tak głównie zależy od administracji.

Ja bym dodał jeszcze OBOWIĄZKOWO punkt o tym, że można mieć jeden dom na gracza, co daje 5 domów na full grupę. Nie można pozwolić by jak w tej edycji gracze kupywali po 40 domów, zarabiali by z tego mega siano, a zwykli gracze nie mieliby gdzie mieszkać.
Tyle ode mnie.
 
  • Zły
Reactions: fmcio i Barti_PL

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
323
108
ceny broni dlugiej od 15k do 25k w tym momencie byly by za op bo da sie zarobic z 500k na dzien na spokojnie
Na obecne warunki i ekonomię tak, ale zauważ, że również proponuję zmianę całej ekonomii. Wcale zarobki nie muszą być aż tak ogromne, jak teraz, bo każdy sprytny i mądry się dorobi milionów w kilka dni od startu, a tu chodzi o to, żeby wyważyć i zarobki i ceny. ;)
 

WildWolf

Stary wyjadacz
Legenda
Listopad 7, 2017
1347
422
158
Wg mnie faktem jest to że tania broń jest dobra bo ma do niej dostęp każdy co prowadzi do tego że każdy może się też bronić a jak wiemy po filmikach policja nie zawsze jest skuteczna. Przywodzi mi się na myśl 1 edycja którą wspominam najlepiej. Ceny broni tanie ceny samochodów do 50k a dało się zarabiać 30k na godzinke nie lagowano mapy narkotykami tylko bawełną ale problem naprawił się kiedy wprowadzono ograniczenie plotow i możliwość kupowania clothow. Więc wg mnie to co było kiedys czyli weed rosnący 10 min i stosunkowo tania broń była super jak kojarzę to było 18k za nighta dodatki troszkę tańsze niż teraz no i mapa niby mniejszą ale bardziej gęsto zabudowana na dodatek aktualnie ciężko zacząć grać na RP przez te ceny kiedyś deed był za 10k i to też było fajne bo przyspieszało rozgrywkę bo wg mnie najnudniejsza część to właśnie ten początek. Wiadomo również że kiedyś policja była dużo skuteczniejsza, ale tutaj z tym pomysłem mafii itd myślę że znaleźli by się tacy którzy potrafili zapanować nad serverem tak jak radmej to zrobił na pierwszej edycji.
Podwójny post automatycznie scalony:


Bądź świadom tego że kiedyś się nie sądziło 15h dziennie tylko zarabiasz sobie godzinkę max 2 a potem 8 godzin się bawisz i to w napady i to jakieś akcje pogadasz coś komuś dasz itd. Nikt też tak nie tryhardowal o te itemki tylko się bawił. Więc to co jest teraz to nie jest RP tylko grind z elementami pvp i namiastką RP . A kiedyś można się było strzelać cały czas tylko wkoncu to się nudziło więc sie odkrywało możliwości tego RP.
racja tanie bronie = mniej tryhardowania o ity i lepsze akcje bo nie bedziesz plakal o bron za 15k a nie tak jak teraz dziwia sie ze prawie rp nie ma jak na takim napadzie na bank ryzykujesz bron warta 100k wogule nie ma zabawy na takich akcjach tylko full focus i tryhardowanie bo nikt nie chce tracic broni wartej 100k na osobe
 

Knykciu197

Stary wyjadacz
Wrzesień 27, 2017
2020
1629
218
17
Kluczbork
Głupota, w takim razie każdy chciałby się zarejestrować, bo nikt nie będzie cały czas grał jako zwykły cywil. Nawet tacy mają ochotę na kogoś napaść, a jak mają za to jeszcze bana wyłapać to takie XD. To z zatrudnianiem, to każdy mógłby powiedzieć (przy ewentualnym złapaniu przez administracje) że dla kogoś pracuje i albo mu napisać na steam żeby potwierdził i za to coś dostanie, albo po prostu on by sam z siebie by go nie wydał. Po prostu nie dałoby się tego jakoś sensownie sprawdzać, i tylko by dawało ograniczenia dla gracza, a po co? Dlatego imo to jest głupota totalna, i nie powinien ten punkt mieć miejsca.

Ja bym wgl wywalił narkotyki, albo chociaz alko, bo to nie jest zbyt ciekawe do grania, że jak chcesz zarobić to musisz co chwile sadzić te rzeczy i czekać i sprzedawać itd. Albo chociaż tak to znerfić żeby to była tylko taka praca poboczna, do takiego małego zarobku na jakieś tam drobne wydatki.

Już napisałem wyżej jak to wyglądać powinno, czasu według mnie nie powinno się zmieniać.

Stanowczo na nie, druga edycja już pokazała że auta nie mogą być aż tak szybkie.

Też na nie. Zielone strefy były od prawie początków. To by tylko zniechęcało nowych graczy do grania, jakby ktoś co chwile podjeżdżał na drwala i trzepał bambików.

Głupota totalna.

Też na nie, po co ograniczać aż tak graczy? Tzn, wiadomo że to byłoby realniejsze itd. ale to nie jest jakiś hard rp, a przede wszystkim to to jest unturned. Po co aż tak ograniczać graczy?

Jak dla mnie na nową edycje każdy powinien dostać ub. Może zbyt hardckorowe rozwiązanie, ale wróciłoby trochę barwnych postaci typu Ciuby itd. Ewentualnie na miejscu administracji, od nowej edycji byłbym łaskawszy po prostu do ogłoszeń typu "prosze o ub", co nie pozwoliłoby wrócić na serwer multikonta graczy. Chociaż to i tak głównie zależy od administracji.

Ja bym dodał jeszcze OBOWIĄZKOWO punkt o tym, że można mieć jeden dom na gracza, co daje 5 domów na full grupę. Nie można pozwolić by jak w tej edycji gracze kupywali po 40 domów, zarabiali by z tego mega siano, a zwykli gracze nie mieliby gdzie mieszkać.
Tyle ode mnie.
Gadasz głupoty zielone strefy są stosunkowo nowe, dobrze że po jakiejś weryfikacji możesz napadać bo przynajmniej nie będzie bambikow co napadają pojedynczo itd. Narkotyki to odzawsze endgameowy sposób na zarobek więc nwm wgl o czym ty gadasz wg mnie to się powinno zarabiać nawet 5 razy tak jak teraz bo chyba wszyscy wiemy jak wygląda handel narkotykami łatwy szybki zarobek a nie mozolne sadzenie żeby trochę zarobić. Powinno się również znieść limit graczy a limit domów to nonsens
 

WildWolf

Stary wyjadacz
Legenda
Listopad 7, 2017
1347
422
158
Gadasz głupoty zielone strefy są stosunkowo nowe, dobrze że po jakiejś weryfikacji możesz napadać bo przynajmniej nie będzie bambikow co napadają pojedynczo itd. Narkotyki to odzawsze endgameowy sposób na zarobek więc nwm wgl o czym ty gadasz wg mnie to się powinno zarabiać nawet 5 razy tak jak teraz bo chyba wszyscy wiemy jak wygląda handel narkotykami łatwy szybki zarobek a nie mozolne sadzenie żeby trochę zarobić. Powinno się również znieść limit graczy a limit domów to nonsens
limit domow ma sens i to duzy bo teraz kilka grup ma po 30 domow na osobe i zarabiaja po kilka mln taki limit 10 domow na osobe byl by bardziej sensowny
 
  • Lubię to!
Reactions: Beagle

Seneka

Stary wyjadacz
Lipiec 11, 2018
276
85
63
19
Poland
Wg mnie faktem jest to że tania broń jest dobra bo ma do niej dostęp każdy co prowadzi do tego że każdy może się też bronić a jak wiemy po filmikach policja nie zawsze jest skuteczna. Przywodzi mi się na myśl 1 edycja którą wspominam najlepiej. Ceny broni tanie ceny samochodów do 50k a dało się zarabiać 30k na godzinke nie lagowano mapy narkotykami tylko bawełną ale problem naprawił się kiedy wprowadzono ograniczenie plotow i możliwość kupowania clothow. Więc wg mnie to co było kiedys czyli weed rosnący 10 min i stosunkowo tania broń była super jak kojarzę to było 18k za nighta dodatki troszkę tańsze niż teraz no i mapa niby mniejszą ale bardziej gęsto zabudowana na dodatek aktualnie ciężko zacząć grać na RP przez te ceny kiedyś deed był za 10k i to też było fajne bo przyspieszało rozgrywkę bo wg mnie najnudniejsza część to właśnie ten początek. Wiadomo również że kiedyś policja była dużo skuteczniejsza, ale tutaj z tym pomysłem mafii itd myślę że znaleźli by się tacy którzy potrafili zapanować nad serverem tak jak radmej to zrobił na pierwszej edycji.
Podwójny post automatycznie scalony:


Bądź świadom tego że kiedyś się nie sądziło 15h dziennie tylko zarabiasz sobie godzinkę max 2 a potem 8 godzin się bawisz i to w napady i to jakieś akcje pogadasz coś komuś dasz itd. Nikt też tak nie tryhardowal o te itemki tylko się bawił. Więc to co jest teraz to nie jest RP tylko grind z elementami pvp i namiastką RP . A kiedyś można się było strzelać cały czas tylko wkoncu to się nudziło więc sie odkrywało możliwości tego RP.
Najlepiej gdyby broń długa miała niską cene ale była limitowana/sezonowa a droga do jej uzyskania wymagała dużej ilości czasu i wkładu fiansowego. Tak to raczej działa w realnym świecie, nielegalna broń jest tania ale są do niej potrzebne znajomości których nie zdobędziesz przez jeden dzień.
 

WildWolf

Stary wyjadacz
Legenda
Listopad 7, 2017
1347
422
158
Najlepiej gdyby broń długa miała niską cene ale była limitowana/sezonowa a droga do jej uzyskania wymagała dużej ilości czasu i wkładu fiansowego. Tak to raczej działa w realnym świecie, nielegalna broń jest tania ale są do niej potrzebne znajomości których nie zdobędziesz przez jeden dzień.
questy juz sa
 

Kreator

Stary wyjadacz
Zasłużony
Czerwiec 25, 2017
186
323
108
Głupota, w takim razie każdy chciałby się zarejestrować, bo nikt nie będzie cały czas grał jako zwykły cywil. Nawet tacy mają ochotę na kogoś napaść, a jak mają za to jeszcze bana wyłapać to takie XD. To z zatrudnianiem, to każdy mógłby powiedzieć (przy ewentualnym złapaniu przez administracje) że dla kogoś pracuje i albo mu napisać na steam żeby potwierdził i za to coś dostanie, albo po prostu on by sam z siebie by go nie wydał. Po prostu nie dałoby się tego jakoś sensownie sprawdzać, i tylko by dawało ograniczenia dla gracza, a po co? Dlatego imo to jest głupota totalna, i nie powinien ten punkt mieć miejsca.
Wiem, sam co do tego nie mam dokładnego pomysłu. Jest to propozycja więc zaproponowałem to, bo może ktoś jednak wpadnie na pomysł, jak to zrobić. ;)
Ale w sumie nie można powiedzieć, że cały punkt do wywalenia, bo organizacje przestępcze powinny być mimo wszystko, żeby jakoś to sprawnie funkcjonowało, a nie, że 2 lepszych bamboli, co gra od 2-3 dni kupi sobie broń i będzie napadać, jak jacyś gangsterzy. :p

Ja bym wgl wywalił narkotyki, albo chociaz alko, bo to nie jest zbyt ciekawe do grania, że jak chcesz zarobić to musisz co chwile sadzić te rzeczy i czekać i sprzedawać itd. Albo chociaż tak to znerfić żeby to była tylko taka praca poboczna, do takiego małego zarobku na jakieś tam drobne wydatki.
Cóż to za RP bez możliwości rozwijania nielegalnych interesów. Owszem, sam jestem za usunięciem alko, tylko (mapę laguje :p), ale zwykłe narkotyki powinny być głównym źródłem nielegalnego zarobku. Jeśli nie byłoby nielegalnych sposobów zarabiania, to serwer nie miałby sensu, gdyż gra za szybko by się znudziła, a więc nie można ich całkowicie wykluczyć. Ale zgadzam się, że nie powinno się za to dostawać tyle, ile teraz. Lepiej byłoby ustawić mniejszą cenę i zmniejszyć czas czekania.

Stanowczo na nie, druga edycja już pokazała że auta nie mogą być aż tak szybkie.
140-150km/h to są szybkie auta? Z tego co pamiętam na drugiej edycji auta zasuwały po 210-220 km/h. Nawet teraz w cenniku jest auto co jeździ 136.4km/h, a więc chyba trochę śmieszne jest mówienie, że równica o 10-15km/h zrobi taką różnicę. Poza tym, tylko najdroższe auta tyle by jeździły. :cool:

Też na nie. Zielone strefy były od prawie początków. To by tylko zniechęcało nowych graczy do grania, jakby ktoś co chwile podjeżdżał na drwala i trzepał bambików.
Głupota totalna.
Z tego co pamiętam zielone strefy w miejscach pracy wprowadzono bodajże w 3 edycji. Do tego czasu, jakoś nie było tak źle. Ludzie umieli się obronić. Na ich miejsce zaproponowałem godziny policyjne - godziny w których nie wolno napadać, jak ktoś miałby nagranie, to miałby dowód, że go zabito o tej i o tej. Odkąd wprowadzono zielone strefy w miejscach pracy, to całe napady przeniosły się pod wyjazdy z miast. Ja bym się bardziej martwił o to, że taki nowy gracz zanim zdąży dojść na np. kopalnie czy tartak to już go napadną xd

Też na nie, po co ograniczać aż tak graczy? Tzn, wiadomo że to byłoby realniejsze itd. ale to nie jest jakiś hard rp, a przede wszystkim to to jest unturned. Po co aż tak ograniczać graczy?
Ograniczać? Czy ograniczeniem jest to, że raczej jak 5 typa celuje ci w łeb to ty raczej nie będziesz próbował ani uciekać, ani się bronić? Od kiedy wprowadzenie jednej zasady to ograniczanie graczy xD. Niech się na ten temat ludzie wypowiedzą, jak to widzą, wtedy to lepiej ocenimy. ;)

Ja bym dodał jeszcze OBOWIĄZKOWO punkt o tym, że można mieć jeden dom na gracza, co daje 5 domów na full grupę. Nie można pozwolić by jak w tej edycji gracze kupywali po 40 domów, zarabiali by z tego mega siano, a zwykli gracze nie mieliby gdzie mieszkać.
I tu masz po części rację, bo ograniczenia co do kupna domów są potrzebne, ale załóżmy, że ktoś gra sam i postanowi otworzyć sklep spożywczy. Gdzie będzie mieszkał, sadził wszystko co potrzebuje i to sprzedawał? Limit powinien być, ale powinno się w nim znajdować od 3 do około 5 domów na osobę oraz powinno być ustalone, że im więcej osób w grupie, tym mniej domów przypada na osobę (oczywiście mimo wszystko tak, żeby móc mieć ich więcej), wtedy byłoby sprawiedliwie.
 
Ostatnia edycja:
  • Lubię to!
Reactions: Seneka

Seneka

Stary wyjadacz
Lipiec 11, 2018
276
85
63
19
Poland
Tak ale mogą być trudniejsze, mi w bardziej chodzi o sezonowy/limitowany dostęp do broni by wprowadzić tą niepewność i realność. Załóżmy że jednego dnia na cały tydzień będzie można kupić ileś sztuk broni. To rozwiązanie sprawi że rozgrywka będzie bardziej dynamiczna ponieważ nie będziesz mógł pójść po broń gdy tylko ci jej zabraknie. Wzrośnie wtedy szacunek do broni.