Poradnik Snajpera

Status
Zamknięty.

♎Meta

Stary wyjadacz
Kwiecień 2, 2017
73
59
63
W czterech punktach wyjaśnię:



1. Broń
  • Omówienie każdej broni
  • Dodatki/Attachmenty
2. Kamuflaż
3. Skille zalecane do 'snajpienia'
4. Jak grać






1. Broń

1.1. Omówienie każdej broni


Wybór broni, którą będziemy się posługiwać, nie jest wcale trudny. Zależy to od kilku czynników - głównie od dostępności amunicji i samej broni, oraz od obrażeń i zasięgu.
Na początek pamiętajmy, że snajperem możesz być również z bronią cywilną, dlatego je również tutaj wymienię.



- Cywilne

1. Schofield (ID 101)

Statystyki:
Zasięg: 200 metrów
50% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 80 obrażeń graczom*
Naprawa 'kosztuje' 3 scrapy
Magazynek mieści 5 pocisków

Plusy:
  • Dosyć duży zasięg oraz celność
  • Łatwo go zdobyć
  • Tania naprawa
Minusy:
  • Powolne strzelanie (Nie jest to broń automatyczna, więc co 1 strzał musisz tak jakby przeładować broń oddalając celownik)
  • Bardzo głośny
Pozyskanie:
  • PEI: Farmy, obozowiska.
  • Washington: Farmy, obozowiska.
  • Rosja: Sklepy z bronią
2. Hawkhound (ID 109)

Statystyki:
Zasięg: 200 metrów
30% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 80 obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje 3 scrapy
Magazynek mieści 8 pocisków


Plusy:
  • Dosyć celny
  • Zasięg wystarczający na strzelanie z dystansu
  • Lepszy od Schofielda biorąc pod uwagę pojemność magazynka i celność
Minusy:
  • Przeładowywanie chwilę trwa
Pozyskanie:
  • PEI: Farmy, obozowiska, sklep z bronią w Stratford
  • Washington: Farmy, obozowiska
  • Yukon: Kluane Lake, Mount Logan, domy, tartaki
Hawkbound był kiedyś moim faworytem. Polecam.

3. Sportshot (ID 484)

Statystyki:
Zasięg: 200 metrów

15% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 23 obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje 4 scrapy
Magazynek mieści 10 pocisków

Plusy:
  • Niski odrzut
  • Cichy
  • Najcelnieszy strzał z biodra ze wszystkich karabinów
  • Strzela szybciej od innych karabinów cywilnych (Jest pół-automatyczny)
Minusy:
  • Bardzo słaby damage
Pozyskanie:
  • Ogólnie w obozowiskach, sklepach z bronią oraz farmach.
* Zależnie od ich 'armoru' oraz od stanu broni



- Militarne oraz Ranger

1. Sabertooth (ID 1018)

Statystyki:
Zasięg: 250 metrów
85% szans na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 60 obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje 5 scrapów
Magazynek mieści 10 pocisków

Plusy:
  • Dosyć wysokie obrażenia
  • Wysoka celność
  • Używa amunicji małego kalibru (Low Caliber Military Ammunition)
Minusy:
  • Odrzut występujący w pionie oraz poziomie
  • Zadaje mniej obrażeń niż jego odpowiednik, Snayperskya.
Pozyskanie:
  • PEI: Zrzut
  • Washington: Olympia Military Base, drop z wojskowych zombie.
  • Russia: Zrzut, Coalition Base
  • Hawaii: Miejsca militarne
2. Grizzly (ID 297)


Statystyki:
Zasięg: 300 metrów
100% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 99 obrażeń obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje 10 scrapów
Magazynek mieści 5 pocisków

Plusy:
  • Potężny damage
  • Pół-automatyczny karabin, nie trzeba go 'przeładowywać' co strzał.
  • Bardzo duży zasięg
Minusy:
  • Bardzo kosztowny w utrzymaniu (Psuje się po każdym strzale, naprawa kosztuje 10 scrapów)
  • Używa amunicji większego kalibru która jest rzadsza od małego kalibru
  • Duży odrzut
  • Bardzo głośny
  • Niemożliwe jest zamontowanie na nim dodatków na lufie
Pozyskanie:
  • ​​Washington: Miejsca militarne, drop z Mega Zombie
  • Hawaii: Drop z zombie straży przybrzeżnej
3. Ekho (ID 1382)

Statystyki:
Zasięg: 300 metrów
100% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 99 obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje x scrapów (Na wiki nie ma informacji o tym, proszę o napisanie czegoś w poście pod poradnikiem)
Magazynek mieści 7 pocisków

Plusy:
  • Celny
  • Duży damage
  • Zasięg
Minusy:
  • ​Odrzut
  • Szybko się psuje
  • Prawdopodobnie bardzo kosztowny w utrzymaniu
  • Używa amunicji większego kalibru która jest rzadsza od małego kalibru
Pozyskanie:
  • PEI: Horde Beacon, zrzut
  • Washington: Horde Beacon, zrzut
  • Russia: Horde Beacon, zrzut, miejsca militarne, Silo 22, Oil Rig
4. Timberwolf (ID 18)

Statystyki:
Zasięg: 300 metrów
100% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 99 obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje 1 scrap
Magazynek mieści 6 pocisków


Plusy:
  • Duży zasięg i wysokie obrażenia
  • Dodatkowe obrażenia przeciwko pojazdom
  • Ciemny wygląd Timberwolfa sprawia, że ciężko go zauważyć w nocy
  • Łatwo go naprawić
Minusy:
  • Niemożliwe jest założenie dodatków na lufie
  • Bardzo głośny
  • Duży odrzut
  • Używa amunicji większego kalibru która jest rzadsza od małego kalibru
Pozyskanie:
  • PEI: Lokacje wojskowe, drop z Mega Zombie
  • Washington: Zrzut
  • Russia: Zrzut
5. Snayperskya (ID 129)

Statystyki:
Zasięg 200 metrów
90% szansy na popsucie po wystrzeleniu pocisku
Zadaje 65 obrażeń graczom*
Naprawa kosztuje 3 scrapy
Magazynek mieści 7 pocisków

Plusy:
  • Zadaje więcej obrażeń niż jej odpowiednik, Sabertooth
  • Mniejszy odrzut niż karabiny wymienione wyżej (Nie wliczając Sabertootha)
  • Możliwe jest założenie dodatków na lufie
Minusy:
  • Korzysta z amunicji ranger (małego kalibru), która jest delikatnie rzadsza od militarnej.
  • Wysoki procent szansy na popsucie po wystrzale
Pozyskanie:
  • PEI: Holman Isle, Belfast Airport, Caperock, bank w Alberton, wieża radiowa
  • Washington: Heritage Valley, bank w Seattle, wieże radiowe
  • Russia: Lokacje militarne, metro
* Zależnie od ich 'armoru' oraz od stanu broni






1.2. Dodatki/Attachmenty

Dodatki są niezwykle przydatne, nie tylko dla snajperów. Poniżej omówię to, czego powinno się używać.



1. Military Suppressor (Tłumik) (ID 7)


Tłumik wycisza naszą broń o 70%, również obniżając damage naszej broni o 10%. Zwiększa on też bullet drop/opad pocisku. Można go znaleźć w miejscach wojskowych, oraz jako częsty drop z Mega Zombie. Podczas używania go, pamiętajmy o sprawdzaniu stanu tłumika, bo kiedy się zepsuje, każdy usłyszy nasz strzał. Na szczęście można go naprawić.



2. Military Muzzle (ID 150)

[Brak zdjęcia w odpowiednim rozmiarze, dodam je innym razem]

Military Muzzle zmniejsza odrzut broni w poziomie o 20% i w pionie o 40%. Ukrywa również rozbłysk podczas wystrzału oraz trajektorię pocisku, dzięki czemu trudniej będzie rozpoznać, skąd strzelacie. Tak samo jak tłumik, Military Muzzle się psuje, dlatego pamiętajmy o naprawianiu go. Znaleźć go możemy w militarnych lokacjach.



3. Rangefinder (ID 1008)


Rangefinder pokazuje nam dystans do miejsca, w które celujemy. Kiedy wynosi on więcej niż zasięg broni, 'laser' zmieni się na kolor czerwony. Kiedy metodą prób i błędów nauczycie się, jak trzeba podnieść celownik aby trafić, nie będziecie mieli problemów ze skutecznym atakowaniem przeciwnika. Znaleźć go można tak samo jak poprzednie attachmenty.



4. Bipod (ID 143)


Bipod to coś, co naprawdę pomaga. Nie opłaca się go używać na karabinach bolt-action, czyli dla przykładu Grizzly. Bipod zmniejsza odrzut broni w pionie i poziomie (Ale tylko, kiedy leżymy na ziemi), co bardzo się przydaje w ostrzale karabinem półautomatycznym jak Sabertooth. Znaleźć go można tak samo jak inne dodatki, oraz jako drop z Mega Zombie.



5. Lunety/Scope (Kolejno: 7x, 8x, 16x, Nightvision Scope)
Znajdziemy go w takich miejscach jak Heritage Valley (Washington) lub Cape Rock i Bunker (PEI). Każda strzałka oznacza 100 metrów opadu pocisku.

Znaleźć go można w lokacjach militarnych. Każda strzałka w nim odpowiada 100 metrom opadu pocisku, tak jak w przypadku scope 7x.
Do znalezienia w lokacjach wojskowych oraz jako drop z Mega Zombie. Każda strzałka to 50 metrów opadu. Najbardziej polecana dla snajperów.

Można go nieczęsto znaleźć - tak samo - w miejscach wojskowych. Ma on przybliżenie 6x, jednak, jak sama nazwa wskazuje, posiada on wbudowany noktowizor którego nie widzi drugi gracz patrząc na nas, w przeciwieństwie do zwykłego noktowizora.



2. Kamuflaż
Będąc snajperem kluczowy jest skuteczny kamuflaż. Najpierw, zajmiemy się strojem.

Strój ghillie może być dla was bardzo, bardzo przydatny. Jak można zauważyć, ma on kolor trawy. Oczywiście, będzie można was zauważyć na podłożu o kolorze innym niż zielony, więc nie chodźcie po prostu do takich miejsc. Trzymajcie się lasów, krzaków, traw.
Każda część stroju ghillie ma bardzo małą pojemność i bardzo słabą ochronę przed obrażeniami. Wszystko można znaleźć jako rzadki drop z miejsc wojskowych.
Widok z lornetki w nocy. W samym środku ekranu znajduje się ledwo widoczny krzak, a w środku snajper w stroju ghillie. Też bym w to nie uwierzył, gdybym to nie był ja.
Teraz przejdźmy do skinów.
Na początku może się to wydawać głupie, ale porównajcie sobie:
z tym
Sabertooth po lewej stronie będzie mniej widoczny w trawie. To tylko taki przykład. Jakich skinów używać? Polecam "Green" lub "Swampmire". Taki Sabertooth kosztuje 0,05€ na rynku Steam, a bardzo pomaga się ukryć. Skiny zmieniają również kolor dodatków.
Niestety, nie będę tutaj wypisywał każdego skina oraz jego ceny. Można to jednak łatwo sprawdzić na rynku Steam, a jestem pewny, że każda broń wymieniona w tym poradniku ma skórkę Swampmire lub Green.


3. Skille zalecane do 'snajpienia'
Nie mówię tutaj o naszych umiejętnościach strzelania, tylko o tych, które możemy sobie ulepszyć w grze za pomocą exp'a.

  • Sharpshooter - Mniejszy odrzut broni podczas strzelania. Polecam ulepszyć to sobie kiedy korzystamy z karabinu półautomatycznego. Każdy poziom ulepszenia dodaje +7% celności (Wymaksowany skill dodaje nam aż 49% celności).
  • Dexterity - Szybsze przeładowanie broni aż o 10% co ulepszenie. Wymaksowanie tej umiejętności doda nam aż 50%
  • Exercise - Przydatne w wypadku kiedy będziemy chcieli zmienić pozycję lub uciekać. +7% prędkości poruszania co ulepszenie, a wymaksowanie da nam 30% szybsze bieganie.
  • Cardio - Nie musisz ulepszać tego na max, jednak przydaje się to w normalnej grze, więc możesz to zrobić. Zwiększa to prędkość regeneracji staminy o 10% (50% jeśli mamy to ulepszone na max).
  • Diving - Więcej powietrza w płucach. Poza tym, że dłużej możemy pływać pod wodą, będziemy mogli dłużej trzymać Shift podczas celowania przez lunetę, co stabilizuje celność na kilka sekund.
  • Sneakybeaky - Sprawia, że poruszamy się ciszej. Czy jest to naprawdę potrzebne snajperom? Zależy od waszego stylu gry, ale dla bezpieczeństwa radzę sobie to czasem levelować.
  • Engineer - Pozwala nam naprawić broń. Zalecany poziom 1 lub 2 ulepszenia.

4. Jak grać
Po pierwsze - broń. Wybierzcie sobie jedną i się jej trzymajcie, zapamiętujcie bullet drop. Warto używać Scope 16x lub Nightvision Scope. (Jak mówiłem, nie widać tego 'światła' kiedy z niego korzystacie, w przeciwieństwie do zwykłego noktowizora). Przyda wam się też bipod jeśli korzystacie z broni półautomatycznej. Military Muzzle i Suppressor również są warte uwagi - jeśli nie uda wam się trafić, przeciwnik nie będzie wiedział skąd strzelacie, a co za tym idzie - gdzie się chować.

Pamiętajcie aby się kamuflować i nie zdradzać swojej pozycji. Nie jesteś pewny czy trafisz? Twój cel biega dookoła? Akurat masz lagi? Zaczekaj chwilę - cel nie ucieknie w sekundę skoro nie wie, że ktoś go obserwuje. A jeśli akurat nie masz stroju ghillie i cię zauważył? Jeśli to ktoś słabszy to zdążysz go zabić, a jeśli akurat ma coś dobrego to cóż, po coś masz ulepszony Exercise...

Regularnie naprawiaj broń, najlepiej kiedy spadnie do 70%. O nie, nie masz scrapów lub blowtorcha? Pamiętaj ile metalu wymaga twoja broń do naprawy i noś go 2 lub 3 razy tyle ze sobą. Nie zapominaj oczywiście o blowtorchu. No, pamiętaj też że nie da się naprawić broni kiedy ją trzymasz - musi ona być w twoim ekwipunku.

Jako snajper przyjdzie ci walczyć nie tylko na dystans. No chyba że tylko ja tak gram. Noś ze sobą broń trzymaną w drugim slocie. Honeybadger, Scalar lub coś, co potrafi strzelać, będzie idealny do obrony kiedy ktoś będzie bliżej niż chcesz żeby był.

Obserwuj otoczenie, sprawdzaj miejsca, bądź cierpliwy, czekaj na ofiarę. Pośpiech nigdzie cię nie zaprowadzi. No i uważaj, żeby nikt cię nie zaszedł od boku lub od tyłu. Możesz tego łatwo uniknąć jeśli będziesz się dobrze ukrywał (np. w krzaku, naprawdę niełatwo jest cię wtedy zobaczyć) i nie będziesz zdradzał swojej pozycji.

Amunicja. Noś ze sobą kilka magazynków, ale nie zaśmiecaj nimi całego ekwipunku - Ghillie naprawdę ma mało miejsca.

Noktowizor jest przydatny, ale nie aż tak jeśli chcesz być dobrze zakamuflowany. Nie noś go w dzień. Może nie jest aż tak widoczny, ale nie warto ryzykować. W nocy używaj go przy sprawdzaniu otoczenia. Jak tylko kogoś zauważysz, zdejmij go (Noktowizor, nie gracza. Chyba, że jesteś pewny że trafisz) i zwykły scope na swoim karabinie zastąp Nightvision Scope.

Noś (a najlepiej to sobie zbinduj na jakiś klawisz) lornetkę w ekwipunku. Dużo więcej z niej zobaczysz niż przez lunetę, a poza tym nie będzie cię widać tak bardzo jak przy ,,wymachiwaniu szarym długim gryzlaczem" z krzaków.


W tym skromnym poradniku opisałem wszystko bazując na własnym doświadczeniu. Krytyka i propozycje dodania czegoś do tematu mile widziane.
Jeśli są jakieś błędy to przepraszam, ale jakąś część tego poradnika pisałem w godzinach nocnych kiedy mój umysł nie pracuje na pełnych obrotach.
 

WojowniczyTort

Dobrze znany
Kwiecień 2, 2017
45
5
43
Gdybyś się spytał czy możesz użyć mojego ssa z lornetką bym się mniej cieszył ale jak zobaczyłem mojego artystycznego "skrinszota" to wiedz że konar znów zapłoną. Dobry poradnik ale możesz dodać odnośnie lornetki że lepiej jej używać niż wymachiwać szarym długim gryzlaczem ( ͡° ͜ʖ ͡°) celować przez lunetę i zdradzać swoją pozycję wymachując kijkiem z krzaków
 

Kroganin

Stary wyjadacz
Maj 3, 2016
1368
1616
198
Klan
A co cie to obchodzi ?
Odnośnie skilli zapomniałeś o divingu.
 

♎Meta

Stary wyjadacz
Kwiecień 2, 2017
73
59
63
Zauważyłem że nie dopisałem divingu ale było to o 2 w nocy i mi się po prostu nie chciało tego wtedy dopisywać. Już się za to biorę
 
  • Lubię to!
Reactions: famus to cziter

DogePLL

Administrator Serwera Survival
Członek Załogi
Czerwiec 15, 2016
553
208
98
Wadowice
Klan
BH+
No no chyba najlepszy obecnie poradnik dotyczący "snajpienia" na tym forum i ogólnie na polskich forach tej gry.Oczywiście repka leci,tylko taka wskazówka że mogłeś dodać że są dwa odcienie stroju ghilie które pasują kolorystycznie do róznych odcieni trawy (tej zwykłej i rosyjskiej).Ale ogólnie poradnik świetny.
 
  • Lubię to!
Reactions: ♎Meta

KraKen_PL

Administrator Serwera Survival
Członek Załogi
Grudzień 28, 2016
116
46
63
Klan
[BH+]
Spoko poradnik oby tak dalej B)
 

Jelon

Użytkownik
Kwiecień 24, 2017
14
2
18
Mogles dodac jeszcze jedna rzecz, pewnie 90% osob o niej nie wie ale jak masz celownik np scope x8 i rangefinder i masz jeszcze ustawione scope quality w ustawieniach na ultra to kazda kreska w tej lunecie odpowiada 100 metrom odleglosci :)
 

DogePLL

Administrator Serwera Survival
Członek Załogi
Czerwiec 15, 2016
553
208
98
Wadowice
Klan
BH+
Mały błąd: Celownik noktowizyjny ma 6x a nie 7x powiększenie.
 

EvageR

Zasłużony
Zasłużony
Luty 22, 2016
110
41
43
Klan
Konfederacja
Poradnik jak najbardziej na +
Dla nowych graczy którzy marzą o tym aby zostać snajperem w tej pięknej grze bardzo przydatne :D


Widzisz Mejdi? Powinieneś to sobie przeczytać :D
 
  • Lubię to!
Reactions: ♎Meta

Pittbulit

Dobrze znany
Kwiecień 8, 2017
69
12
43
Dom
Klan
Ty je kokot
Meta bardzo się starał. Siedziałem z nim na ts to rzadko odpowiadał taki skupiony był a to było gdzieś po 24 xD
 
  • Lubię to!
Reactions: Amug

polandball

Użytkownik
Grudzień 27, 2017
73
3
23
21
w końcu jakiś dobry poradnik dla snajpera ale szkoda że nie dałeś tak pomiatanej dla wielu umiejętności jaką jest cooking przydaje się strasznie w ubraniu spec ops lub ghillie bo mają mało miejsca
 
Status
Zamknięty.